Telefonanlæg, også kaldet telefonsystemer, er en vigtig strategisk brik i enhver virksomhed som kommunikerer med deres kunder. Telefonanlæg er meget fleksible med den rette løsning kan du finde den løsning som passer til din virksomheds behov, men mulighed for op- eller nedgradering. Blandt andet IP telefoni er noget af det nyeste man tilbyder. Ekspertvalg.dk har samlet de bedste partnere og tilbud, så du kan få denne unikke løsning.
Vi har samlet en række udfordringer eller situationer som et telefonanlæg kan rode bod på:
1. Frustrede eller mistede kunder på grund af lang ventetid
Kommer dine kunder igennem efter langtids ventetid og påvirker det derfor deres første indtryk af din virksomhed. Endnu værre er det oftest hvis kunden giver op og ikke for løst sit forholdsvis simple problem, og i stedet vælger at skrive enten på mail, sociale netværk eller på Trustpilot. Et telefonanlæg kan meddele om ventetider og kø, og sortere dine VIP kunder fra og sende dem forrest i køen.
2. Dine medarbejdere har ikke tid til at efterbehandle opkald
Hvis du eller dine medarbejdere oplever at telefonen ringer konstant og at de ikke når at få behandlet det foregående opkald, så går det udover både tilfredsheden og kvaliteten af medarbejdernes arbejdsplads. Telefonanlæg kan programmeres til at give en efterbehandlingstid før næste opkald bliver sendt igennem, samt mulighed for at lade opkaldene rotere til andre medarbejdere.
3. Du skal bruge oplysninger for at slå kunden op i systemet
Med et telefonanlæg kan kunden indtaste oplysninger imens de alligevel er i kø. På den måde er medarbejderen klar med alle oplysningerne i det øjeblik kunden kommer igennem. Dette sparer både kunden og medarbejderen tid og giver et indtryk af professionel behandling af kunderne.
4. Dine medarbejdere er ofte ude af huset
Med et telefonanlæg som er integreret med kalender, som IP telefoni giver mulighed for, så kan andre medarbejdere se hvorfor vedkommende ikke er på kontoret. Derudover giver det mulighed for viderestilling, alt efter hvilke præferencer der er sat i kalenderen. Derved kan opkald sendes videre til hjemmearbejdspladser o.l.
5. Du har flere forskellige afdelinger med forskellige kompetencer
Ved at give kunden mulighed for at indtaste den specifikke situation de har brug for hjælp til, så havner kunden der hvor de bedst kan hjælpes, mens du stadig kun har ét telefonnummer. Dette er også vigtigt hvis dine kunder har følsomme emner de kun vil snakke med de relevante mennesker om.
6. Du har et CRM system
Hvis du allerede har et CRM system hvor du noterer alle kundehenvendelser, så kan vi stærkt anbefale at skaffe et telefonsystem, da det giver mulighed for at få alle kundens data frem med det samme, og se hvad der tidligere er sagt til denne kunde.