Der er uendelig mange måde at lave markedsføring på. Nogle fungerer bedre end andre, og det afhænger i sidste ende altid af en række forskellige faktorer, om man skal bruge traditionelle medier som TV, print og radio, digitale medier, indholdsbaseret marketing eller en blanding af det hele.
I dag vil marnge marketeers nok ty til digitale marketingkanaler som deres førstevalg. Dette har medført en stor og intensiv konkurrence, hvor man i stil med andre massemedier slås med hinanden om forbrugernes opmærksomhed.
Derfor bør man overveje traditionelle reklamemetoder som hæfter med tryk, da disse faktisk kan spare dig for tid og ikke mindst penge. Men hvorfor skulle du bruge hæfter i din markedsføring til sammenligning med andre typer af printmateriale? Vi har samlet fire grunde:
1) Gammeldags autenticitet
Der er bare et eller andet ved at modtage noget fysisk i hånden, som man kan røre ved. Det er en slags legemliggørelse af din virksomhed, der gør det lettere for dine potentielle kunder at forholde sig til dig, fordi de kan mærke dig. Føle dig. Det giver en slags gammeldags autencitet, som man ikke opnår gennem digitale kanaler og virtuel kommunikation.
2) Opbyg troværdighed og autoritet
Et hæfte er i bund og grund det samme som en folder med den ene forskel, at et hæfte består af flere sider, samt at disse er hæftet sammen til en slags papirbog. Til sammenligning med en folder er et hæfte bedre til at fremvise ekspertise, eftersom det kan indeholde mere information og flere detaljer om eksempelvis virksomheden, produkter, services osv. Her kan du give din kunder hjælp eller vejledning til at få succes med netop dit produkt, som understreger din ekspertise, og som i sidste ende kan være med til at skabe med troværdighed.
3) Effektiv og billig markedsføring
Ligesom med al anden markedsføring skal kommunikationen skræddersyes til en specifik målgruppe. Derfor kan man ikke regne med at lave et one-size-fits-all hæfte, der passer til alle målgruppe på en gang. Men dette kan du ikke med nogen former for marketing.
Heldigvis er det temmeligt billigt at få produceret hæfter, når man køber dem i store partier. Effektiviteten kommer herefter af den versatilitet, man opnår gennem de fysiske hæfter, idet man kan tage dem med sig overalt og til enhver forretningsmæssig lejlighed. Som et visitkort bare med endnu mere relevant information.
4) Produkt- og servicebeskrivelser
Har du holdt en præsentation for en potentiel ny kunde? Det kan være en god idé at give dem en opsummering af dine produkter og services, inden du tager derfra igen. Her er hæfter med tryk særdeles effektive, fordi du har mulighed for gennem tekst og billeder at præsentere uddybende detaljer om specifikationer og unique selling points.